20 May 2014

rasa...... part 1

assalamualaikum wbt

alhamdulillah syukur dipanjatkan ilahi kepada Allah kerana memberi peluang untuk terus hidup di bumi yg nyata ini sekali lagi...syukur...amin.


Menatap Satu Arah

Terlintas gambar yang indah.
Banyak tawa dan canda disana.
Semua ada didalam satu irama.
Mengalun indah penuh makna.

 
Mereka ada disana.
Membagi kisah penuh pesona.
Menyelimuti waktu penuh rasa.
Bahagia indah dan berwarna.


Saat aku berada jauh.
Dan kisah itu mungkin akan cepat kembali.
Saat mata dan hati ada di satu arah. 

Menceritakan kisah indah saat itu.


sejak akhir-akhir nie aku rasa diriku macam dipanah petir..seperti orang yg terasa sesuatu yg tak sedap dalam hati ini, tak tau kenapa..

kenapa Allah uji setiap manusia sebegini rupa?? adakah aku nie seorang yg tak berguna kpd org lain?? adakah aku nie sentiasa membawa masalah kpd org yg aku sayang?? kenapa aku tak boleh perbetulkan kesilapan aku yg lalu?? adakah Allah ingin membalas segala perbuatan yg pernah aku buat dulu?? aku musykil....... dan aku berasa diriku seperti........dalam kesusahan..

apabila memerlukan pertolongan daripada sesiapa termasuk org yg aku sayang...tapi aku tak kuat aku cuma ada agama untuk meminta pertolongan dari-Nya..oohhhh ya Allah, ampunkanlah segala dosa-dosaku yg pernah aku lakukan selama nie, aku perlukan pertolongan dari-Mu ya Allah, aku tidak kuat untuk berhadapan dgn sesiapa kecuali Engkau ya Allah, semoga Kau dpt mematikan aku dlm keadaan bersih ya Allah biarlah dicampakkan dlm neraka Jahanam Kau sekalipun aku tetap redha segala ketentuan yg Kau telah beri padaku..amin


Hidup adalah terus belajar, belajar bersyukur meski belum cukup, belajar ikhlas meski belum rela, belajar taat meski berat

Saat anda menginginkan semuanya, anda tidak akan mendapatkan apa-apa

Hidup adalah terus belajar, belajar bersyukur meski belum cukup, belajar ikhlas meski belum rela, belajar taat meski berat

Pasangan yang baik akan menerimamu apa adanya, tapi tidak akan membiarkanmu seadanya.

No comments:

Post a Comment