18 May 2014

aku sayang dia selama-lamanya dan sampai bila-bila......till jannah wallahi

assalamualaikum

hello to all womens ang gents

setelah lame menyepi selama setahun lupa nak update plak......sebab banyak kerja kan....sorylaaa

arinie aku nak cerita dekat korang pasal orang yang bername 'Z'....kalau nak tau lebih lanjut followlah blognya "mishreymond.blogspot.com".....who is that?? and where do you get that link?? haaaa.....nak dijadikan cerita dia nielah........

p/s: ada lah dude.....semua benda nak cerita susah jgk kan....hehehe!! so just follow that girl ok....she's the one, she's mine, she's the only one who care about me everything......owhhh Z sudi tak.......ehhh jap3 dalam nie tak de ummm lerrr nk melamar dia kan....hahahahaha!! depan2 tengok......insya'Allah 1 hari nanti....

nak dimulakan ceritanya....mula-mula aku ajak roomate dia keluar name dia bell, lepas dah confirm tu sekali amek kawwww, sekawan roomate dia hangkut naek WEBO hitam aku (dulu hitam sekarang kuning dahhh). mula-mula 2 orang jer....lepas tuh ada lagi sorang amek dekat kolej 3 (dalam UM) amende tu?? nielah dia University Mahal laa katekan....hehehe!! 

so, dalam aritu aku hangkut anak dara sampai 3 orang sekali....bapa hebak!! kihkihkih!! termasuklah kwn aku sorang tak perlulah mention kan....so dalam itu ada sorang nama bell, sorang lagi nia dan sorang lagi korang paham-pahamlaa saper kan....mestilah Z kan....hehehehe!! nama panjangnya sedap sekali macam nama aku jugaklah....nun, wau, ro, dzho, alif, fa, ya, ro, alif.....yang aku pulak nun, wau, ro, alif, ya, dzho, alif, fa, ya.....hehehehe!! sama kan.....mmg seakan akan sama sebab dua-dua pakai braces masbetul a tuh.....hehehehe!! fuhhh!! bukan main c*****  btul minah Z tuh.....tergoda jugak aku.....lepas tu Masy'Allah....korang paham-pahamlah yer....jangan berlucah pulak dalam blog aku nie.....hehehehe!! just nak tanya si bell tu esok jadi ker tak tu jer pon....hahahaha!!

bila jumpa depan-depan minah tu.....ya Allah macam bidadari kot.....aku rasa macam shockwave kejap jantung nie.....aku decide tok diamkan diri jer aritu dan si mamat member aku sorang nie dok pelawa-pelawa diri dia pulak kan.....hehehehe!! biasalah dia tu kaki usha pompuan jugaklah kiranya....samapi ke malam berboraknya dari OU lagi sampai ker uptown damansara....hahaha!! tengah malam semakin hampir.....kami berlima balik lebih kurang 12 lebih jugaklah ....sebab tak berani bawak anak dara orang ke hulu ke hilir tengah-tnagah malam kan....sebab tak berapa kenal lagi....

sampai di UM kami mula meninggalkan gadis-gadis tersebut di tempat yang kami mula-mula amek tadi....bell, nia dan Z pon ucapkan terima kasih kpd kami sebab bawak jalan-jalan tempat 1st time diorang datang.....haaaa what a shock dude....tapi takpalah.....dalam perjalanan borak pulak dengan member aku sorang nieh sampai lah rumah aku.....sampai dekat bilik, aku terus msg bell sebab aku nak mintak nombor tepon si Z nie....dan bell pon terus offer aku dengan si Z....mak aii dalam hati aku Z nie tak de boyfriend ker?? bell pon cakap dia single.....green light pon menyala dengan terang.....dan pantas keesokkan hari tu aku msg dia terus.....sampai masa tu dia tak topup apa lagi bell suruh balas msg aku....dan akhirnya dia balas jugak....agak lama menunggu....hehehe!! hari demi hari kol tak pernah rasa jemu sehinggalah sekarang....cuma yelah sekarang nie agak bz sikit sebab banyak kerja homework semua kan.....tapi hati aku tetap dekat Z smpai bila-bila.....even aku bz tak msg dengan atopon kol dia dalam waktu aku tengah buat kerja.....marah pon tak de rasa nak berat-berat sangat....aku pon tak tau apa angin aku semacam dengan dia.....

ari semalamnya tu dia tolong angkatkan fon bell dan terus dia kenalkan diri dia 'bell keluar kejap, nanti kol balik yaa.....nie saper??' dan aku cakap diri aku orang....apa kebang btol aku nie kan....dan aku tanya balik nie saper....dan dia cakap 'saya fira.....hyeeee'.....alololooooo cantiknya nama dia dahlah suara dia pon ya Allah cuma Allah jerlah yang tau aku jatuh cinta dengan dia.....borak tak berapa lama sangat lepas tuh terus letak....just nak tanya jadi keluar tak tu jer pon.....hahahaha!!

 dup dap dup dap daa masuk 16 september 2013......dah setahun hubungan aku dengan Z.....banyak kenangan walopon aku tak banyak bawak dia pergi tempat-tempat menarik sebelum dia habis belajar tahun nie hanya tinggal berapa bulan jer lagi tok aku tatap wajah cantik dia.....dan hanya berapa bulan jer lagi nak ker bulan september balik.....aku tatap wajah kau wahai Z tidak ada rasa bosan pon di hati nie sampai ker arinie.....u always give me some inspiration in my life.....segala macam kawan termasuk mak ayah aku sendiri aku bawak Z sekali......bialah hubungan nie Allah yang merestui dan keluarga.....aku seronok bila berhadapan dengan kawan-kawan dan keluarga aku sendiri bila aku cakap aku berkawan dengan Z.....sebab Z jenis yang matang dari segi pemikiran dan segala jenis cara....aku suka cara dia walopon kadang-kadang aku nie bawak bala dekat Z.....tapi dia tetap setia dengan apa cara sekalipun.....terima kasih Z.....aku sentiasa disisimu walopon aku serba dalam kekurangan dalam hubungan nie....tak serasi dengan apa yang aku lakukan dekat kau harinie.....aku ada puisi buat Z yang berada di KL tajuknya SERASANYA.....

 

serasanya by irdina anisa

Serasa macam baru semalam aku lihat, aku rasa, aku senyum melihat tawanya yang indah
Serasa macam baru semalam dia buat aku senyum,ketawa, bahgia.


Serasa macam tiap hari ada bayangnya yang mengekori sambil tersenyum untukku
Serasa macam dia ada di mana mana


Serasa macam bayangnya masih ada untuk aku terus ingat bahwa dia masih ada denganku.

Serasanya, mungkin aku cuma mimpi di siang hari
Tanpa mahu terima realiti



aku rasa dalam banyak-banyak cerita, cerita aku dengan dia lagi dari sebelum-sebelum nie....maklumlah banyak dikecewakan kan.....kalau nak dipikirkan balik biarlah masa terus berlalu......we don't have to turn back anywhere.....always be straight forward to the future.....aizeeehhhhhh ayat  cam hare.....hahahaha!!

umur dah nak masuk suku abad dah.....hati dah miliki.....tinggal nak melamar jer.....mesti kena cari idea tok melamar dia secara surprizing shock punya.....



nie lah dia Z yang aku cerita tu....comel tak??

No comments:

Post a Comment